.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
همدلی با نگرانی های رهبری معظم
صادقعلی رنجبر


برگزاری انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری،دستاوردهای بسیار ارزشمندی را بجا گذاشت که در راس همه می توان به مشارکت دست نایافتنی 85 درصدی مردم و انتخاب 25 میلیونی رئیس جمهور و رویت دستپاچگی استکبار جهانی که منجر به توطئه های رنگین علیه ملت ایران شد،اشاره کرد.
البته مشابه این زنجیر گسیختگی ها و انتقام از ملت ها در انتخابات های گذشته ما و نیز در انتخاباتی که ملت ها به نمایندگان واقعی خود رای می دادند،در تاریخ معاصر به ثبت رسیده که مشخصاً پیروزی اسلام گرایان در الجزایر و حماس در فلسطین اشغالی و حتی پیروزی های اولیه اسلام گرایان در ترکیه، مثالهای بارز این نوع مقابله ها محسوب می شوند.
البته استکبار جهانی در الجزایر و تا حدودی نیز در فلسطین اشغالی از این فشارها نتیجه گرفت و در ترکیه نیز با حفظ تمامی منافع نظامی و اقتصادی خود، توانست حرف خود را به کرسی بنشاند !
اما ایران اسلامی کاملاً با تجربه های مشابه استکبار متفاوت بوده و نه تنها نتیجه مثبتی را عایدش نمیکند،بلکه استکبار، هر بار دست از پا درازتر،کوله باری از شکست و ناکامی را با خود به فضای سیاسی غرب برده و تاوان زیادی را پرداخت می کند.
باید تاکید کنم که استکبار در هیچ مقابله مشابه ای، تا این اندازه بسیج نشده و هزینه نکرده و تنها در حوزه ایران است که هربار با بودجه های کلان و ابزار متنوع،به اجرای پروژه های براندازی نرم و یا همان انقلابهای مخملی و رنگی مبادرت ورزیده و علیرغم امیدواریهای کاذب اولیه،نهایتاً با تودهنی های محکم مردم ما مواجه شده و مجبور به عقب نشینی و اذعان به اشتباه و اعتراف به دخالت در امور داخلی ایران می شود و جالب اینجاست که باز هم دندان طمع خود را نکنده و این پنبه را از گوشش بیرون نمیکند !
با این توصیف تردیدی باقی نمی ماند که براندازی جمهوری اسلامی ایران،یکی از سیاستهای استرتژیک استکبار بوده و تحت هیچ شرایطی،از آن عقب نشینی دائمی ندارد و عقب نشینی تاکتیکی،به معنای پایان مصاف متقابل استکبار و ایران اسلامی نیست،بلکه نوعی خروج از بن بست های خود ساخته و ورود مجدد به حوزه مسائل فرعی تر و استمرار شیطنت های رنگارنگی است که تولید می شود !
اگر اینگونه هست که هست !توجه به سخنان پر مغز رهب معظم دردیدار بادانشجویان درمورخه 4/6/88 که حاوی نکات تامل برانگیز و عبرت آموزبوده ونمی توان به اغماض ار کنارشان گذشت،الزامیست !
رهبری معظم ضمن تاکید بر پیگیری جدی تمامی تخلفات احتمالی ماموران و منتسبان نظام در حوزه مقابله با اغتشاشگران و ترجیحاً با دو محور بازداشتگاه کهریزک و خوابگاههای دانشجویی،اصل جلوه دادن ای مسائل را ظلم به نظام و حماسه مشارکت بی نظیر 85درصدی دانسته و به همه هشدار دادند که فریب زمینه چینی های استکباری را نخورده و ازدرک ارزش کار بزرگ مردم و پیگیری دستاوردهای آن غفلت نورزند !
در این سخنان اگر چه بازهم ایشان رئوفانه،از انتساب سران جریان اعتراض به بیگانگان استنکاف ورزیدند،لیکن برصحنه گردانی این اعتراض ها توسط بیگانگان و عوامل آنها در جهت انصراف ملت ما از پیگیری مطالبات جهانی خویش و یا حتی پذیرش القائات منفی در حاشیه نکات اصلی، تاکید فرمودند.
وقتی این سخنان را درکنار سخنان چند روز گذشته معظم له،مبنی برلزوم برخورداری خواص از بصیرت قرار می دهیم،به این نتیجه می رسیم که فضای غبارآلود ناشی ازفتنه های اخیر،همچنان استمرار دارد و علیرغم روشنگری های مدت اخیر،عده ای بر عدم پذیرش واقعیات و تکثیر ناباوری های ایام اولیه پس از انتخابات اصرار دارند که ای با مصالح نظام و امنیت ملی ما منافات دارد.
تصمیم مکرر آیت الله هاشمی رفسنجانی به افزایش شفافیت مواضع ضد استکباری و بروز هرچه بیشتر اعتقادات حمایتگرانه نسبت به ولایت مطلقه فقیه،که با تخریب وسیع از سوی عوامل استکباری مواجه شده،ضرورت تکرار آن را از سوی سایر خواصی که افترای هم جهتی با آشوبگران را متحمل شده اند، گوشزد می کند و جا دارد تا در حمایت از سخنان رهبری معظم،این بصیرت و همدلی بیش از پیش به نمایش گذاشته شود.
رهبری معظم انقلاب اسلامی در این سخنان فرمول روشنی را نیز برای انتقاد از همه مسئولین،از جمله رئیس جمهور و اعضاء کابینه ارائه فرمودند که طی آن،فقط تاکید یکجانبه بر نقاط ضعف و عدم توجه به نقاط قوت را سیاه نمایی و مذموم دانسته و متذکر شدند که هر وقت لازم باشد،تذکرات و نقدهای خود را علنی می کنند که این منافاتی با حمایت از نقاط قوت ندارد !
به هر حال نظام در درون خود،از ظرفیت های لازم برای نقد های سازنده برخوردار است و هیچ عقل سلیمی نباید،وجهه دینی و انقلابی و ملی خود را با دریافت زمانی برای مصاحبه و یا ستونی برای نگارش در رسانه های استکباری معامله کند !
یا تاسف بار تر اینکه برای از دست ندادن حمایت های مسموم و آلوده استکبار جهانی،به موضع سکوت در قبال همه جنایات آنها کشیده شده و یا حتی به توجیه برخی از آنها بپردازیم !
به هرحال بایستی با بصیرت و هوشیاری های انقلابی و سیاسی،با نگرانی های رهبری معظم همدلی کرده ونگذاریم که استکبار ازاین پیروزی بزرگ، یک ناکامی کاذب ساخته ویا مارا به کوچه های انحرافی کشانده وازنعمت حضوردر بزرگراههای پیروزی نظام محروممان گرداند !

صادقعلی رنجبر عضو هیئت علمی دانشگاه

5/6/88


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 5 شهريور 1388
این آقا فقط می نویسد.گویا نمی داند قلم رسالت دارد و به آن قسم
می خورند.ولی بداند که:الملک یبغی مع ا لکفر و لا یبغی مع الظلم.
نا شناس 5 شهريور 1388
آقای رنجبر،واقعاً باید نگرانی های رهبری را ریشه یابی کرد و خواص دلسوز باید بدانند که رهبر،منافع شخصی ندارد.نگرانی رهبر به بقای نظام مربوط میشود و همه باید با او همدلی کنیم تا مملکت بر باد نرود.عاشقان-ساری
دكتر غلامعلي رنجبر 8 شهريور 1388
نوشتن نمي تواند باب ميل و طبع جريان خاصي صورت پذيرد تا به به و چه چه گفته شود. همينكه به خود زحمت داده شود و انبوهي از مدارك و اخبار و موضوعات را از منابع متعدد كنار هم نهاد و به تحليلي پرداخت، اگر با نيت خدمت به مردم و انقلاب و نظام اسلامي باشد قطعاً ماجور است. همراه شدن با خيانت ها و بغض ها و گرايشات و منافع افراد و گروهها كار افراد بي هنر و بي ريشه است. دردمندان و دلسوزان مي نويسند تا آگاهي ببخشند و مسائل پشت صحنه و مخفي و روابط پيدا و نهان را روشن نمايند و در تبلور اين آگاهي راه روشن دفاع از حق و پاسداري از زحمات مردم و خون هاي شهدا براي مردم و دلسوزان آشكار شود. گاه در گرد و خاك هايي كه به هوا بر مي خيزد افراد زيادي راه را گم مي كنند و بر انديشمندان و آگاهان و اهالي قلم است كه با از خود گذشتگي و گاه با خريدن باران تهمت و فشار چراغ راه براي مردم عزيز باشند. اميدوارم برادر خوب و صادقم موفق باشد.
نا شناس 8 شهريور 1388
می توان احساساتی شد و مطالبی را باب میل مشتریان نوشت!اما رسالت قلم ایجاب می کند که منطقی و عقلانی نوشت!کاری که آقای رنجبر میکند،عمدتاً از این مقوله است و من به شدت با آن موافقمورهبر تنها محوری است که باید معیار قرار گیرد.ضمن اینکه ایشان بر خلاف جو موجود،همیشه در موضع تکریم از هاشمی است وعلاوه بر آن زبان هتاک نسبت به پیشگامان اعتراض ندارد!بهر حال عقاید ایشان و مهمتر از همه نیت ایشان قابل احترام است و می تواند الگویی برای اهالی قلم باشد.موسویان-تهران
نا شناس 8 شهريور 1388
از هرچه بگذریم،سخن دوست نکوست!
از همه منصفان می پرسم:آیا واقعاً ادبیات استاد رنجبر به ادبیات زمان امام نزدیکتر نیست؟آیا زمان امام راحل،کسی می توانست در برابر نظر امام،بر حرف خود اصرار ورزد؟از شما می پرسم که معنی ولایت مطلقه فقیه یعنی چه و چه فرقی با ولایت فقیه دارد؟!واقعاً نباید سخنان رهبری را فصل الخطاب قرار دهیم؟نکند موقعی فصل الخطاب است که به نفع ما باشد؟
نگرانی رهبری،نگرانی امام است و آن حراست از اسلام و نظام و ایران اسلامی است!آقای رنجبر لطفاً ادامه بده و عقب نشینی نکن!امیدی-کرج
نا شناس 8 شهريور 1388
اقای رنجبر،به نکته خوبی توجه دادی!رهبری مثل بدر جامعه هست و اگر فرزندان با او همدلی نکنند،آن خانواده از هم خواهد پاشید.اصلاً بحث جناحی هم نیست و این مسئله به هر دو جناح و همه طیفها مربوط می شود و هیچکس از آن معافیت ندارد.متاسفانه همه به نحوی در این ایام برای این همدلی،اگر و اما گذاشتند و نشان دادند که در لحظه های حساس،پاهای لنگی دارند و باید این لنگشها را درمان و جبران کنند!صادقی از ساری
نا شناس 9 شهريور 1388
باید از خدا بخواهیم تا آنجا که ممکن است ما را مورد آزمایش قرار ندهد!چرا که ما با این همه ناخالصی کم میاریم!مقاله آقای رنجبر مطمئناً به همه مربوط می شود و هرکس که تندروی و وحدت شکنی می کند،در اصل با رهبر همدلی نکرده است!آقای رئیس جمهور با اصرار بر افراد معلوم الحالی مثل مشایی و آقای موسوی با بیانیه های دشمن شادکن و آقای کروبی با دامن زدن به شایعات در همدلی با رهبر کم آوردند!بدتر از اینها،اطرافیان تحریک کننده هستند که سر آخر به هیچ جا نمی رسند!کافی است که به لیست کنار گذاشته های کابینه دولت و قوه قضائیه توجه و به افرادی همچون الهام فکر کنید که به چه روزی رسیدند!علیخانی از تهران
نا شناس 10 شهريور 1388
با برگزاری دادگاه متهمان و توپخانه فعال اتهام پراکنی کیهان،جرات منتقدان سیاسی از بین رفته و و جا دارد که منتقدان منصف افسار قلم را به دست گیرند و با رکود سیاسی جامعه مقابله کنند!سخنان رهبر و دیدگاه استاد گامی در این مسیر است و باید قبول کرد که افراد آبرومند کمتر وارد میدان می شوند چون بازار تهمت داغ و رایج است و کسی در امان نمی ماند!
من معتقدم که کیهان و سایت های همسو به نیت جلوگیری از انحرافات فکری در سیاست و فرهنگ و جامعه وارد میدان شدند،اما تندروی کرده و مصلحان را هم از این سنگرها بیرون راندند و امروز که رهبر عزیز اساتید دانشگاه را فرماندهان جبهه های جنگ نرم معرفی می کنند،نفر کم میاوریم و ریشه همه اینها به افراط هایی بر می گردد که اعتماد ملی و کیهان در دو بخش متضاد آن را هدایت کردند!رسولزاده از تهران
نا شناس 11 شهريور 1388
تضعیف رهبری،تضعیف نظام است و اگز به جایی برسیم که به رهبری لبیک نگفته و یا آن را با تاخیر و تردید مواجه کنیم،یعنی ما از گروه معتقدان به ولایت فقیه خروج کردیم!راه راگم نکنیم،شهدا آن را گم نکردند،بیا تاما هم گم نکنیم!
تنها گذاشتن رهبر،تنها گذاشتن امام (ره)و غریب کردن امام حسن(ع) و خالی کردن حیمه امام حسین(ع) است.امینی از ورامین
فربد 11 شهريور 1388
جناب آقاي رنجبر با تشكر از يادداشت شما
چند نكته از نوشته هاي شما به نظرم آمد كه نمي دانم آيا مرتبط به بحث شما هست يا خير
اينكه در پايان يادداشتان مرقوم فرموديد ظرفيت هاي لازم براي نقدهاي سازنده در كشور وجود دارد تا حدودي با شما اختلاف سليقه دارم متاسفانه نقدهاي كه در كشور به ويژه قبل و بعد از انتخابات رياست جمهوري شده است اصلا نقد نبوده و تنها تخريب بوده اتهام دزدي به شخصيتهاي اصلي نظام و مدرك جعلي همسر يكي از كانديداها / و در اين مدت اخير هم اظهار نظرهاي برخي از مسئولان كشور عليه يكديگر كه متاسفانه به برخي از مراجع هم توهين شده است و خيلي چيزهاي ديگر اين نقد نيست
متاسفانه فضاي نقد در كشور ما هنوز جايگاهي ندارد و جالب اينكه اگر در موارد اندكي هم نقدهاي خوبي را مي شنويم با آن روزنامه كه آن مطالب را چاپ كرده است اتهام نشر اكاذيب /توهين و افترا زده ايم .
بنده از شما سوال مي كنم شما كه مي گوييد فضاي نقد در كشور مهياست چرا تريبون نماز جمعه در كشور متعلق شده به يك جناح خاص ؟
مگر اصلاح طلبان از اين مملكت نيستند ؟ چرا بايد روزنامه ها يكي پس از ديگري تعطيل شود فضاي مناسب نقدي كه مي گوييد اين بود ؟
آن وقت شما انتظار داريد وقتي حتي هيچ تريبوني براي اظهار نظر ساده وجود ندارد آن وقت با رسانه هاي بيگانه صحبت نشود ؟
شما حتما مي دانيد براي يك فعال سياسي نداشتن جايي كه بتواند عقايد و ايده هايش را مطرح كند چقدر سخت است ؟
دوست عزيز هرچند با نظر شما در رابطه با شيطنت ها و ترفندهاي دشمنان براي انقلاب اسلامي ايران موافقم اما بر اين باورم مه متاسفانه دوستان نادان در داخل خطري به مراتب سخت تري براي اين انقلاب دارند .
شما مي گوييد بازداشتگاه كهريزك تعطيل شد كه البته اقدام بسيار ارزشمندي از سوي رهبر معظم انقلاب بود اما آيا مي دانيد اين بازداشتگاه بعد از حدود 5 يا 6 سال فعاليت تعطيل شده است ؟
خدا مي داند در اين مدت چه تخلفاتي در اين بازداشتگاه مخوف صورت گرفته است كه انشاء الله مسببان آن هر چه زودتر به دست قانون محاكمه شوند .
راستي از شما مي پرسم كسانيكه به كوي دانشگاه در تيرماه 78 حمله كردند
و دانشجويان را مورد حمله و ضرب و شتم قرار دادند محاكمه شدند ؟
كسانيكه كه به منزل فروهر ريخته اند و او و همسرش را تكه تكه كردند محاكمه شدند ؟
از اين دست مثالها خيلي زياد وجود دارد كه بايد ساعتها وقت فقط براي معرفي اسامي آنان بگذارم فراومش نكنيد در احاديث بسيار زياد آمده است كه اگر ظلمي ديديد و سكوت كرديد يعني شما هم ظالم هستيد .
در حاليكه جواني در دادگاه به جرم سنگ انداختن / ايميل زدن براي تلويزيون بيگانه چهره آن در سيما پخش مي شود و محاكمه مي شود قاتلات محسن رو ح الاميني و جوانان ديگر به راحتي و آزادانه مي چرخند و چه بسا در انتظار موارد جديد هستند و ناراحت از اينكه مدتي ايست بيكار شدند .
راستي شما كه بيطرفانه قلم مي زنيد از شما سوال مي كنم مگر نزديكان موسوي و خاتمي در دادگاه اعتراف نكردند كه قصد داشتند با انقلاب مخملي و يا رنگي كه بنده اعتقادي به آن ندارم نظام را عوض كنند ؟ سوال اينجاست چرا پس خاتمي و موسوي و كروبي بعنوان سران اين انقلاب مخملي دستگير نمي شوند ؟
حرفهاي زيادي براي گفتن دارم كه در اين مقال نمي گنجد انتظار اينست قدري منصفانه تر بنويسيد و قبول كنيد هيچگاه تمام جناحها و سليقه ها در كشور حق اظهار نظر نداشته اند و اين آفت اصلي در جامعه ماست .
( برادر كوچك شما فربد )
نا شناس 12 شهريور 1388
جناب آقای فرید-سلام علیکم
از حسن دقت و مهارت پردازش و ادب شما ممنونم.
ظرفیت نقد،یک فرصت و گشایش خنثی است و چگونگی نگاه و استفاده از آن، تعیین کننده چگونگی بقا و استمرار آن خواهد بود،فلذا من ضمن اینکه به کاهش این ظرفیت در ایام اخیر معتقدم،ولی علت آن را یکسویه نمی بینم!
اگر چه رقیب همیشه مایل به به تنگ کردن فرصت حریف هست،اما گاف و گزک رقیب هم نمی تواند بی تاثیر باشد!
ضمناً تخلف در جریانی بزرگ همیشه متصور است و فرقی نمی کند که مدیریت کلان آن با آیه الله هاشمی رفسنجانی باشد یا با آقای خاتمی و یا با آقای احمدی نژاد!مهم چگونگی برخورد با آن تخلف و متخلفان است و ترجیحاً توصیه می شود که به وعده پیگیری رهبر معظم،اعتماد کنیم و بدبینانه به آن ننگریم و به آینده امیدوارانه تر نگاه کنیم!
با آسمون و ریسمون کردن میتوان به نتایجی رسید،اما انصاف ار همه جانبه نگری است!ضمناً نظام فراتر از افراد است و با ذکر نام افراد،نمی توان نظام را فاقد ظرفیت لازم معرفی کرد،از منظر قانون اساسی و نیز تجربه افرادی مثل خودت که راحت حرفهاتو زدی،به این مسئله نگاه کن!
آیا وافعاً ظلم به نظام نیست که هم حرفهایمان را بزنیم و هم فریاد کنیم که نمی شود حرف زد و فریاد کرد؟!
ضمناً من همیشه نسبی گرایی کرده ام و هرگز مطلقاً حکم نداده ام و برای همین درصدی از حرفهاتون رو قیول دارم! اما نتیجه گیری تان را درست نمی دانم و گمانم بر این است که خودتان تجربه اجرایی ندارید و بیشتر از آنکه رئال باشید،ایده آلید!وگرنه خیلی اختلاف دیدگاه نداریم.صادقعلی رنجبر
فربد 13 شهريور 1388
جناب آقاي رنجبر با تشكر از جوابيه شما به واسطه ابهاماتي كه براي حقير به وجود آمده بود حالا كه اين فرصت در سايت بسيار وزين شمال نيوز به وجود آمده است تا بتوان پاسخ برخي از شبهات را از كارشناسان جويا شد فرصت را مغتنم مي شمارم و موضوعي ديگر را با شما در ميان خواهم گذاشت .
چندي پيش در اتفاقي بي سابقه در مراسم تجديد بيعت سالانه رئيس جمهور و اعضاي هيات دولت در حرم امام (ره ) با آرمانهاي امام راحل اين مراسم بدون حضور سيد حسن خميني برگزار شد.
گفتني است، پيش از اين هم يادگار امام(ره) در آئين هاي تنفيذ و تحليف احمدي نژاد حضور نيافت و آن مراسم ها نيز بدون حضور نماينده اي از بيت امام انجام شد.
امسال همچنين مراسم شبهاي احياء از سوي روابط عمومي حرم امام لغو شد .
با توجه به اينكه بسياري از ياران و نزديكان امام نيز با اتهامات گوناگون از صحنه سياست حذف شدند و برخي نيز حتي متهم به مخالفت با نظام گرديدند اين شبهه براي بنده و بسياري به وجود آمده است مسيري كه در راه انقلاب پيموده مي شود با آرمانهاي امام فاصله گرفته است .
شما برادر گرامي حتما بهتر از حقير مسائل سياسي را پيگيري مي كنيد و مي دانيد بسياري از كسانيكه در زمان اوايل انقلاب چه در بدنه سپاه و يا در پست هاي مهم ديگر براي اين انقلاب زحمت كشيده اند و حتي جان خود را به خطر انداخته اكنون گوشه گير شدند و معدود كساني هم كه به فعاليت خود ادامه مي دهند در معرض انواع و اقسام هجوم ها و بدگويي ها قرار گرفته اند كه البته شما آنها را مي شناسيد و نيازي به نام بردن آنان نيست .
اينكه خانواده هاي شهيدان رجايي / بهشتي / مطهري / طالقاني / و شهداي دوران دفاع مقدس همت / باكري / جهان آراء اكنون مورد هجوم قرار مي گيرند
براي بنده باورش سخت است .
عجيب تر اين كه كساني امروز به خانواده اين شهدا توهين مي كنند كه قبل و بعد از انقلاب معلوم نبود چه مي كردند و كجا بودند ؟
نامه ضرغامي رئيس سازمان صدا و سيما را خطاب به همسر شهيد باكري را حتما خوانده ايد ؟
چرا بايد سپاهيان اوايل انقلاب و دوران دفاع مقدس اكنون در صحنه نمانند و گمنام باشند ؟ آيا نسلي كه در دوران پيروزي انقلاب و دفاع مقدس از كيان اين مملكت دفاع كردند اكنون اشتباه مي كنند و به راه كج مي روند ؟
من به عنوان يك جوان آيا نمي توانم از دلاوراني كه در دوران دفاع مقدس و انقلاب نمونه ايثار و شجاعت را به نمايش گذاشتند الگو برداري كنم ؟ يا نه بايد آنها را فراموش كنم و كسانيكه را كه اكنون بر مسند قدرت هستند را الگو قرار دهم ؟ رويدادهاي اخير هضمش براي من و بسياري از امثال بنده بسيار مشكل است بنده نمي دانم بسياري از مراجع و آيات عظام مانند آيت الله بيات زنجاني / ايت الله صانعي / آيت الله جوادي آملي / مكارم شيرازي / اميني / استادي / موسوي تبريزي / دستغيب شيرازي چيز ديگري مي گويند و اندكي از آيات عظام مانند نوري همداني و صافي گلپايگاني و مصباح يزدي چيز ديگري مي گويند راستي اگر اجماعي در ميان باشد بايد كدام يك را پذيرفت ؟
خواهش مي كنم در صورت امكان به سوالات حقير پاسخ دهيد تا من و بسياري از همفكران از ابهامات به وجود آمده رها شويم (موفق باشيد برادر كوچك شما فربد )



نا شناس 14 شهريور 1388
جتاب آقای فرید-سلام علیکم
سوالاتی که در پاسخ به جوابیه ام طرح کردید،جدید نیستند و تنها بر مصادیق سوالات قبلی اقزوده و پایداری مواضعتان را اثبات کرده اید و طبعاً پاسخم همانیست که قبلاً داده ام!
ترجیحاً توصیه می کنم که منشور برادری امام راحل و قبل از آن نامه برادر عزیزمان محمدعلی انصاری را که با طرح سوالات احساسی در رویه امام، شبهه وارد کرده بود و امام اورا احساساتی تقب داد،مطالعه کنید!
آن روز ما به مصلحت اندیشی امام اعتماد کردیم و امروز هم چنین می کنیم!
هر کس وظیفه ای دارد و نمی توان همه چیز را با دیگران تنظیم کرد و تکلیف عوام و خواص میتواند متفاوت باشد و شاید تحلیل ما از مواضع آنها غیرواقعی باشد و علت العلل رفتارها را ندانیم!
بهرحال پیشنهاد میکنم در چینش ملاتهای ذهنی،کمی تنوع طلب عمل کرده و ذهنیت را کانالیزه بار نیاورید و همه چیز را با هم دیده و قضاوت کنید!
رقبا نه آنچنان بدند که تو می بینی و دوستان نه آنچنان خوبند که تو می گویی!
علاوه بر آن مسائل اجتماعی،مسائل ریاضی نیستند که با فرمولهای مشخص حل شوند،بلکه با تلفیقی از فرمولها و تعدیلی از انتخابها،با کاتالیزور مصلحت ها
باید با نسبی گرایی و آنهم با اطلاعات کافی ،یه راه حل برسند.
به قول سهراب عزیز،چشمها را باید شست،جوری دیگر باید دید!
ضمناً گفتمان متقابل دکترروح الامینی و هبری معظم،یکی ازمصادیق متعدد ظرفیت نقدپذیری نظام است که بدان اشاره کرده بودم.صادقعلی رنجبر
نا شناس 16 شهريور 1388
هرچه که از زمان میگدرد،مشکلات سیاسی جامعه عمیق تر میشوند و این پرداحت های زیربنایی را بیشتر گوشزد میکند!روش کهریزک از ابتدا هم منسوخ بود و حالا حالا ها باید تاوان آن را پرداخت!باید به توسعه هوشمندانه فضای سیاسی کشور فکر کرد!زیان تهدید جواب نمی دهد و نباید از زبان هیچکس،بخصوص نظامی ها صورت گیرد!
مملکت چرا اینجوری شده!که هرکی هرچی دلش میخواد میگه!قبلاً فقط مطبوعات زرد ورزشی اینکار را میکردند و حالا این رویه به سیاسب نفوذ کرده! که واقعاً عجیب است!حرمت شکنی رایج شده!و کسی امنیت حیثیتی ندارد و اگر هم اعاده حیثیت کنی،تنها میشوی!احتشام از تهران

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.102 seconds.